موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

دانلود کتاب مهدی موعود برای موبایل

یکی از کتاب های خوبی که در زمینه مهدویت می باشد را برای دانلود و برای شما قرار داده ایم.لازم به ذکر است این کتاب با فرمت جاوا برای اکثر موبایل ها قابل اجرا است،برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود-184کیلوبایت


دانلود کتاب جمکران برای موبایل

و باز هم دانلود رایگان یک کتاب موبایل با فرمت جاوا!

این بار کتاب جمکران را برای شما بازدید کننده محترم قرار می دهیم!

قابل اجرا بر روی اکثر گوشی ها!برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود-حجم278کیلوبایت


هادی

از القاب حضرت مهدی(ع) است. در تاریخ جهضمی در باب القاب ائمه(ع) آمده است که «لقب قائم (عج) هادی مهدی است». در اخبار و ادعیه و زیارات، حضرت به این لقب، فراوان ذکر شده است.

مهدی یعنی هدایت شده و هادی یعنی هدایت کننده و تفسیر هر یک به دیگری جایز است. از امام صادق(ع) در باره معنای مهدی پرسیدند، فرمود:«آن که مردم را هدایت می کند.» یعنی مهدی کسی است که مقام هدایت یافتنش به جایی رسیده که می تواند از جانب خداوند در مقام هدایت کردن بر آید.

نجم الثاقب،باب دوم.

 


نا امیدی از ظهور حرام است

نا امیدی از ظهور حضرت بر چند گونه متصور است:

1. یأس و نا امیدی از اصل ظهور قائم(عج)،به طور کلی و بدون شبه،همگی در حرام بودن آن اتفاق نظر دارند، زیرا که ظهور و قیام حضرت قائم(عج) از ضروریات مذهب امامیه است،بلکه از ضروریات دین اسلام می باشد،چون احادیث در این باره در حد تواتر از سنی و شیعه نقل شده رسیده است.

2.نا امیدی از ظهور قائم(عج) در مدت معینی بر حسب پندار ها و حدسها،به این که مثلا گفته شود: حضرت تا 50سال دیگر ظهور نخواهد کرد.لازمه این پندار آن است که در آن مدت، منتظر نباشد،حال آن که از بررسی احادیث که امر می کند در هر صبح و شام منتظر باشیم،ظاهر می شود ای گونه نا امیدی هم حرام باشد.

3.نا امید بودن از نزدیکی زمان فرج و ظهور آن حضرت،یعنی این که احتمال نزدیک بودن آن را نفی نماید.ظاهر از دلایل،حرام بودن ای گونه نا امیدی نیز می باشد،زیرا که از اخبار روایت شده از امامان(ع) جنین استفاده می شود که بدین جهت وقت ظهور بر مؤمنان مخفی مانده، تا در تمام زمان ها منتظرش باشند،هر چند که حکمت های دیگری نیز برای آن هست.


خورشید پشت ابر

خورشید پشت ابر

حضرت مهدی(عج) را به خورشید پشت ابر تشبیه کرده اند و این مسئله بر می گردد به حدیثی از خود حضرت که می فرمایند:(چگونگی استفاده از من در غیبت،مانند استفاده از خورشید است هنگامی که ابر ها آن را می پوشانند.)(1)

صاحبان ذوق در وجوه تشابه حضرت با خورشید پشت ابر، چنین گفته اند:

1.همچنان که مردم انتظار بیرون آمدن خورشید از پشت ابر های تیره را می کشند تا بیشتر از آن  بهره مند گردند،در زمان غیبت نیز شیعیان و محبان آن حضرت همواره انتظار وجود مبارکش را می کشند و هرگز ناامید نمی شوند.

2.هر کس با این همه آثار و معجزات و آیات و روایت، باز هم منکر وجود مبارکش شود،مانند کسی است که منکر وجود خورشید گردد،هنگامی که ابر ها از دیدگان، به ظاهر پنهان است،گرچه آثار وجودش به جهانیان می رسد.

3.هر چند خورشید در پس ابر برای مدتی پنهان می گردد،اما نور روشنی بخش خود را از جهانیان دریغ نمی کند،باز هم از پس ابر، زمین و آسمان را روشن می کند،امام(ع)نیز هرچند در پس پرده غیبت قرار دارد، اما نور ولایت آن حضرت بر همه ی عالمیان پرتو افکن است، چه این که اگر نور آن امام نباشد، بنابر روایت معصومین(ع) زمین و اهل آن از بین می روند و اوست که امان اهل زمین است. البته حضرت در توقیع خود به اسحاق ابن یعقوب می نویسد:

«.... و اما چگونگی انتفاعی که مردم در غیبت از من می برند،همچون انتفاع از خورشید است هنگامی که پشت ابر ها پنهان شود...»(2).


1.بحارالانوار،ج53،ص180.

2.کمال الدین،ج2،ص483.


ابو جعفر محمد ابن اسحاق کلینی

«ابو اسحاق محمد ابن جعفر کلینی»معروف به ثقته الاسلام، شیخ مشایخ شیعه و رییس محدثین علمای امامیه و اوثق و اعدال ایشان و مروج مذهب شیعه در عصر غیبت امام عصر(عج) است. عامه در فتوای به او مراجعه کرده اند و بدین جهت به ثقة الاسلام شهرت یافته است. وی یکی از صاحبان کتب اربعه و صاحب متاب کافی است که در عقاید حقه اسلامیه و استنباط دینی، مرجع اکابر و مورد استفاده فقها و محدثین بزرگ است و به تصدیق شیخ مفید،اجل کتب اسلامی و اعظم مصنفات شیعه و مشتمل بر شانزده هزار و یکصد نود نه حدیث است.

کلینی از علمای غیبت صغری است و وفات او 69سال پس از وفات امام حسن عسکری(ع) ماه شعبان سال329 هجری اتفاق افتاد و قبرش در بغداد است.

معارف و معاریف،ج6،ص591.


خراسان

در روایت مهدوی، از خراسان نیکو یاد شده است. امیر المؤمنین علی(ع) می فرماید:پیامبر(ص) فرمود«....در خراسان گنج هایی است که از جنس طلا و نقره نیست،بلکه مردانی هستند که عقیده به خدا و رسولش آن ها را گرد هم خواهد آورد.»(1)شاید مقصود این است که آنان در اعتقاد به خدا و رسولش مشترک اند،یا این که همه را خداوند در یک روز در مکه گرد خواهد آورد.


1.بحارالانوار،چ51،ص148.


ابو القاسم

کنیه حضرت مهدی(عج) است. روایت است از رسول خدا(ص) که فرمود:«مهدی از فرزندان من است، نام او نام من و کنیه او کنیه من است.» در تاریخ ابن خشاب، روایت است از امام صادق(ع) که فرمود:«خلف صالح،از فرزندان من است،اسم او م ح م د است. کنیه او ابو القاسم.»

نجم الثاقب،باب دوم


آشوب جهانی

یکی از نشانه های آخر الزمان،آشوب های جهانی است. جنگ ها و ویرانی های بسیاری در آخرالزمان روی می دهد.پیامبر اکرم(ص) فرمود:بر امت من بلایی نازل می شود که سخت تر از آن شنیده نشده است.زمین با این همه وسعت بر آن ها تنگ می شود.(1) در حدیث دیگری می خوانیم: بلایی بر سر این امت می رسد که مردان آن پناهگاهی نمیابند که از ستم ستمگران به آن جا پناه ببرند. از آن پس هر روز اوضاع سخت تر می شود،دنیا بیشتر پشت می کند، مردم بخیل تر می شوند..... و قیامت در عهد بدترین مردمان بر پا می شود(2) نیز پیامیر اکرم(ص) فرمود: پس از من چهار فتنه بر شما فرود می آید که در اولی خون ها مباح می شود،در دومی خون ها و ثروت ها مباح می گردد، در سومی خون ها و ثروت ها و ناموس ها مباح می گردد و در چهارمی آشوبی کور و کر جهان را مضطرب می سازد.... و مردم تلخی حوادث و فشار آشوب را لمس می کنند.(3)


1.روزگار رهایی،ج2،ص891

2.روزگار رهایی،ج2،ص897

3.الزام الناصب،ص254


وقاتون

یعنی کسانی که برای ظهور، وقت تعیین می کنند.امام باقر(ع) در پاسخ به کسی که پرسید: آیا برای ظهور، وقت تعیین شده است؟سه بار فرمود:«کذب الوقاتون»(کسانی که زمان تعیین می کنند دروغ گویند)(1)امام صادق(ع)نیز در پاسخ همان پرسش،چنین گفت.


یکی از زنانی که از یاران حضرت اند

یکی از زنانی است که طبق روایتی از امام صادق(ع)،جزو یاران حضرت مهدی(عج) خواهد بود.وی همسر هارون الرشید و از شیعیان بوده است.هنگامی که هارون الرشید از اعتقادات او آگاه شد،سوگند یاد کرد که او را طلاق دهد،او به انجام کار های نیک معروف بود.در زمانی که یک مشک آب در مکه یک دینار طلا ارزش داشت،اوحجاج و شاید همه مردم مکه را سیراب کرد.او با کندن کوه ها و احداث تونل ها،آب را از خارج حرم به حرم آورد.زبیده صد کنیز داشت که همگی حافظ قرآن بودند و هر کدام موظف بودند روزانه یک دهم قرآن را بخوانند،به گونه ای که از منزل مسکونی او صدای قرآن، همانند زنبور های عسل بلند بود.

تقنیح المقال،ج3،ص70


روز ها در عصر حضرت

خداوند در دوران حضرت مهدی(عج) به چرخ فلک فرمان می دهد که آرام تر بگردد،که مقدار یک روز در روز های او مانند ده روز از روز های ما است،و هر ماهی با مقدار ده ماه و هر سالی به مقدار ده سال از سال های ماست.(1)

از امام ششم پرسیدند: سال ها چگونه طولانی می شود؟فرمود:« خداوند تبارک و تعالی دستوذ می دهد که آرام تر گدرش کند.با کند شدن چرخ گردون روز ها سال ها و ماه ها طولانی می شود.عرض کردند:دانشمندان می گویند:اگر گردش فلک تغییر یابد تباه می شود.فرمود:آن سخن ملحدان است،اما مسلمانان راهی به این حرف ها ندارند.خداوند برای رسول گرامیش ماه را شکافت(شق القمر)، پیش از او برای یوشع ابن نون،خورشید را برگرداند(رد شمس)،و از دراز شدن روز های قیامت خبر داد که هر روزش به مقدار هزار سال از سال های دنیاست.»(2)


1.غیبة طوسی،ص283.

2.بحار الانوار،جلد52،ص339.


روز قیام حضرت

روایات گوناگونی در مورد روز قیام حضرت مهدی(عج) وجود دارد.در برخی از «نوروز» به عنوان روز آغاز قیام یاد شده است.برخی احادیث روز «عاشورا» را روز قیام ذکر کرده و تعدادی از روایات روز«شنبه» و در تعدادی دیگر، «جمعه» روز قیام تعیین شده است.

در هم زمانی نوروز با عاشورا اشکالی به نظر نمی رسد و یکی شدن این دو روز ممکن است و هم زمانی این دو روز با جمعه یا شنبه نیز ممکن است.اما آنچه مورد مشکل است ذکر دو روز هفته(جمعه و شنبه) به عنوان روز قیام است.اگر سند این روایات صحیح باشد، در این صورت احادیثی که جمعه را روز ظهور حضرت تعیین کرده است، بر روز قیام و ظهور حمل می شود و روایاتی که شنبه را روز قیام می دانند بر استقرار و تثبیت نظام الهی و نابودی مخالفان تفسیر می شود.اما روایاتی که شنبه را روز قیام می دانند از نظر سند مورد تأمل است.

چشم اندازی به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)،نجم الدین طبسی،ص63


شکایت از لوکس بلاگ

از لوکس بلاگ درخواست داریم تبلیغات زشت و زننده ی خویش را از این وبلاگ بردارند تا چهره این وبلاگ مذهبی ناپسند نگردد.


آثار و بركات امام غایب

امام معصوم علیه السلام حجت و خلیفه خداوند بر روی زمین است. او مانند پیامبر از سوی پروردگار برگزیده می‌شود. امام تمام مسؤولیت‌های رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله و سلم به جز دریافت وحی تشریعی را بر عهده دارد، اگر پیشوای معصوم از دیدگان ما پنهان باشد و نتواند به بیان قرآن و احكام و تشكیل حكومت بپردازد، آیا می‌تواند با این حال در حیات بشری تأثیر گذار باشد؟

در این نوشتار برخی از آثار و بركت‌های امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف كه نهان از چشمان ما است، به صورت خلاصه بیان می‌شود....


ادامه مطلب »

امام مهدی (عج) غایب حاضر

شاید برای برخی همواره، این پرسش مطرح باشد که چگونه ممکن است کسی که غایب است، حاضر باشد؟ و یا در عین حضور، غایب باشد؟

نگارنده برای پاسخ به این پرسش، به اجمال، مطالبی را تقدیم می‌کند؛ باشد با بهره‌مندی از آموزه‌های آفتاب‌گون پیشوایان معصوم، هرچند اندک، از این باور اساسی، رفع ابهام شود....


ادامه مطلب »

نواب اربعه

مطالبی درباره نواب اربعه حضرت ولی عصر(عج)


ادامه مطلب »

تبریک ولادت امام رضا(ع)

ولادت با سعادت امام رضا(ع) را به همه ی شما بازدید کنندگان عزیز تبریک عرض می کنم.


تردید در حضرت

    روایات مختلفی دربار ی تردید کنندگان در وجود حضرت آمده است.امام (ع) فرمود:او امامی است که در ولادتش شک و تردید می کنند.برخی می گویند:به دنیا نیامده،برخی می گویند دیده به جهان گشوده،برخی می گویند:چند سال پیش از وفات پدرش،چشم به جهان گشوده،جز این که خدا می خواهد بندگان خود را بیازماید،که گروه باطل در آن زمان به شک و تردید می گرایند.(اصول کافی،جلد1،ص51)امام حسن عسکری(ع)نیز فرمود:برای فرزندم غیبتی است که مردم در آن دچار شک و تردید می شوند،به جز کسی که خدا او را از لغزش و انحراف باز دارد.(بحار الانوار،ج51ص501)

    و امام صادق(ع) فرمود:هرگز در حق او تردید به خود راه ندهید،از صفحه دل هر گونه شک تردید را بزدایید(روزگار رهایی،ج1،ص501)


غیبت

پس از آنکه پيشويان هدايتگر ، طي گذشت دو قرن و نيم از عمر رسالت پس از پيامبر (ص) احکام و شرايع دين را تبيين کرده بودند ، و پس از آنکه برگزيدگان امت از طريق جانشينان معصوم پيامبران ، پرچم آنها را بر دوش گرفتند و ريشه هاي شناخت و معرفت الهي در جان هزاران هزار نفر استحکام پذيرفت ، و از پس آنکه جريان مکتبي وظيفه انقلاب بر ضد ستم و طغيان را عهده دار گرديد و در برابر انحرافات اساسي در دين قد علم کرد ، خداوند براي ولي الله اعظم حضرت حجت بن الحسن (ع) غيبت صغري را مقدر فرمود . اين غيبت از سال 260 هـ . ق تا سال 329 هـ . ق به طول انجاميد . در طي اين مدت عده اي به نام وکيل ، پل ارتباطي ميان امام و شيعيان بودند . اينان عبارتند از....


ادامه مطلب »

امام حسین(ع) و سخن ازامام مهدی منتقم(عج)

روايات راجع به حضرت ولي عصر (ع) و جريانات ايام غيبت رنج بار آن حضرت و دوران ظهور سراسر نور و سرورش بسيار است. در اين ميان، روايات و خبرهاي عيني متعددي مربوط به حضرت سيدالشهدا حسين بن علي (ع) است که ما به برخي از آنها بسنده مي کنيم:

شيخ صدوق (ره) با سلسله سند نقل کرده که امام حسين (ع) فرمود:

«فِي التّاسِعِ مِن وُلدِي سُنَّهُ مِن يوسف (ع) وَ سُنَّه مِن مُوسَي بنِ عِمران (ع) وَ هُوَ قائِمُنا اَهلَ البَيت يصلِحُ الله تَبارکَ وَ تَعالي اَمرَهُ فِي لَيلَهٍ واحِدهٍ» (بحارالانوار ، ج51،ص132)

در نهمين فرزند من (مهدي) سنتي از يوسف است و سنتي از موسي بن عمران (ع) و او قائم ما اهل بيت مي باشد. خداوند کار او را در ظرف يک شب اصلاح خواهد فرمود.....

 



ادامه مطلب »

دانلود کتاب ((خورشید پنهان))برای موبایل

باز هم دانلود یک کتاب با موضوع مهدویت برای موبایل!

این بار شما بازدید کننده گرامی می توانید کتاب خورشید پنهان را با پسوند جاوا برای موبایل را از وبلاگ موعودنامه دانلود کرده و از آن استفاده کنید!

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

حجم237کیلوبایت-دانلود


چرا من وبلاگ مذهبی درست کردم؟

بسیاری از دوستان از من می پرسند چرا وبلاگ مذهبی درست کردی؟مثلا می رفتی وبلاگی با موضوعاتی مانند ورزسی،اخبارو...درست می کردی!

می خواهم در پاسخ آن ها بگوییم که این بستگی به چند مورد دارد که خدمتتان عرض خواهم کرد:

هدف شما از وبلاگ نویسی چیست؟

ممکن است خیلی ها برای پیدا کردن دوست(!!!!)طرفدار و یا حتی مقاصد تجاری اقدام به وبلاگ نویسی کنند،ولی من برای خودم چند پرسش مطرح کردم از جمله این که وبلاگ من چه فایده ای برای من ومخاطبم دارد؟پاسخ من برای خودم هم این بود که برای من ثواب امر به معروف و برای مخاطبم کسب اطلاعاتی مفید درمورد امام و پیشوای زمان خویش است که خودم هم از این اطلاعات استفاده می کنم.

هدف دیگر من از ایجاد این وبلاگ به نوعی مبارزه با سایت ها و وبلاگ هایی که مطالبی خلاف شرع مقدس اسلام را به اشتراک می گذارند.هر چند کار کوچکی است ولی از دست روی دست گذاشتن بهتر است.

و هدف دیگر من رضایت خدا و ولی خدا از این بنده حقیر است،که امیدوارم مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.


سخنرانی دکتر احمدی نژاد

متن کامل سخنان دکتر احمدی‌نژاد در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل


ادامه مطلب »

در قنوت نمازمان چه می خوانیم؟

شاید همه به خود بگوییم که قطعا منتظر ظهور آقا امام زمان(عج)هستیم،ولی در خیلی موارد اینگونه نیستیم،خیلی هایمان فقط سال به سال برای ظهورش دعا می کنیم و بیشتر از آن حتی در عمل دچار مشکلیم.نمونه اش خود من!تا حالا به این فکر هم نکرده بودم که اصلا چرا در قنوت نماز فقط ((ربنا آتنا...))را می خوانیم؟چرا نگوییم((اللهم عجل لولیک الفرج))؟ چرا دعای فرج را نخوانیم؟البته در نمازی که من می خوانم فکر همه چبز هستم الا خدا و ولی خدا که واقعا جای تأسف است!اگر واقعا منتظر ظهورش هستیم لااقل هر صبح که از خانه بیرون می رویم یک دعای فرج بخوانیم،برای ظهور او دعا کنیم که خود ایشان فرموده اند:برای ظهور من بسیار دعا کنید.

البته برای سلامتی مسؤلان نظام به ویژه روح امام راحل و آقای خامنه ای هم دعا کنید که اگر این ها نبودند اصلا مسئله مهدویت اینقدر در عمق روح جان ما نفوذ نمی نمود.


شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در قنوت دعاهای مختلف می‌خواند؛ ولی در پایان قنوت دعای "اللهم اید آیت‌الله العظمی خامنه‌ای. اللهم حفظه و وفقه و ثبته " را همیشه قرائت می‌كرد.

بیاید از همین الان با خود عهد ببندیم لااقل هر صبح و شام برای ظهورش دعا کنیم و از سایرین هم این موضوع را بخواهیم که خود نوعی امر به معروف است.پس همین الان دعای فرج را به همراه سه صلوات از ته دل بخوانید!

اللهم صل علی محمد و آل محمد

 


هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم.


دانلود کتاب اتفاقات ظهور

به نام خدا

باز هم یک کتاب موبایل برای شما دوستان عزیز با فرمت جاوا!

شکا می توانید کتاب اتفاقات ظهور را هم اکنون از وبلاگ موعودنامه دانلود کرده و بر اطلاعات مهدوی خود بیفزایید>

برای دریافت روی لینک زیر کلیک کنید.

حجم:166کیلوبایت-دانلود


در آمدی بر تربیت نسل منتظر

«اگر انقلابی تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قدرت های بزرگ قرار بگیرد، هیچ کس این انقلاب را سرزنش نخواهد کرد، ولی اگر مردم این انقلاب نتوانستند فرزندان خود را خوب تربیت کنند سرزنش خواهند شد».....


ادامه مطلب »

بررسی جزیره خضراء

 

یکی از موضوع های مرتبط با زندگی و شخصیت امام مهدی(ع) که در مجامع مختلف دربارة آن پرسش می شود، موضوع «جزیرة خضرا» است. بسیاری می پرسند، آیا واقعاً امام زمان(ع) در این جزیرة دوردست در اقیانوس اطلس زندگی می کند؟ آیا چنان که برخی می گویند: یاران و فرزندان آن حضرت نیز در این جزیره اند؟ و... . در پاسخ این پرسش ها باید گفت که موضوع «جزیره خضرا» به عنوان محلّ اقامت و زندگانی حضرت ولیّ عصر(ع) در عصر غیبت کبرا، برگرفته از حکایتی است که عالمان شیعه، درباره استناد آن، اتفاق نظر ندارند. گروهی آن را پذیرفته و در نتیجه معتقد به وجود جزیره خضرا هستند و جمعی، آن را بی اعتبار دانسته و اساساً وجود چنین جزیره ای را رد می کنند. در اینجا برای روشن تر شدن موضوع، به بررسی این دیدگاه ها و مهم ترین دلایل دو گروه می پردازیم...


ادامه مطلب »

شهادت امام جعفر صادق(ع)

شهادت امام جعفر صادق(ع)مؤسس مذهب جعفري را همه شيعيان جهان تسليت مي گوييم.


Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 1294
بازدید کل : 38907
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User